tisdag 18 november 2008

Tittut

Jag har kommit till insikt med att en av mina stressfaktorer är att min dator alltid står på.

Eftersom jag använder min arbetsdator även privat, så innebär det att jobbet alltid har möjlighet att knacka mig på axeln och påminna mig om vad som väntar. Lojal som jag är händer det därför ofta att jag gör en del jobb på "inte arbetstid"...för att vara helt ärlig så sker det nästan varje kväll och även ofta på helgerna. Jag är därför inte förvånad över att plötligt möta "väggen" - det är ju liksom jag själv som har ställt den där i tron om att man är en superwoman.

En del av mitt läkande är därför att låta datorn stå avstängd när jag behöver vila. Jag har valt att inte sjukskriva mig från mitt arbete, eftersom jag tror att det i mitt fall endast skulle skjuta på problemet. MEN...jag jobbar på att göra starka prioriteringar och bloggen får därför lite lägre prio än många andra saker i mitt liv. Jag vill ha min plats för ventilation och rapportering kvar...men gissar att jag inte kommer att dyka upp lika ofta som jag hittills gjort.

Stor kram till er alla!!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Bra för dig vännen! Gör nu bara sånt du vill o känner att du har tid och ork med!!!
Stooooor bamse kram!!

Annie - PD sa...

Klokt val fina du! Kram kram

tant t sa...

cilla - tack för kramen...behövs ;) Sänder en lika stooor tillbaks till dig!

annie pd - Attans vad svårt det är att lyssna på sin inre röst...och därefter vara ärlig mot sig själv. Jag får se det som en utmaning ;) Kram fina du!

Birgitta sa...

Sunt tänk!
Ta vara på dig.

tant t sa...

Birgitta - Javisst, livet är värt så mycket mer... Ha det gott!