söndag 19 september 2010

Härlig söndag




Efter en sovmorgon som sträckte sig nästan till 10 och en lååång, mysig frukost hemma hos vännen/kollegfrun/fd grannen Mia, så begav vi oss till Stinsen för shopping. Barnen lämnades in på leklandet och sedan gick fruarna loss med korten i händerna... trodde vi! Men icke... det blev lätt shopping med fullt fokus på "behöver jag verkligen det här" - vilket resulterade i ett par byxor åt son 1 och till mig själv; en svart blus med puffärmar samt en långärmad vit bomullströja.

Barnen blev lovade en liten sak från leksaksaffären... om de skötte sig. Det gjorde de absolut, så BR blev sista stopp innan hemfärd. Måste dock erkänna att jag avskyr leksaksaffärer. Jag får svettningar och psykbryt på allt skräp som ligger överallt på hyllorna! Och barnen de velar... och velar... och önskar sig stora och dyra saker; trots att vi kommit överens om något litet och billigt (kanske inte helt smart dock, eftersom allt billigt är extra skräpigt - trasar sönder på en kvart). Till slut lyckades jag övertala barnen att köpa några smurfar - nostalgi från egna barndomen :)

På hemvägen frågade son 1; vad gör man egentligen med smurfar - kan man leka med dem, eller ska man bara ha dem som prydnad på hyllan? Stackars barn... Ta med dem till skolan och visa, säg att du har börjat spara... så lovar jag att du har startat en ny trend, svarade jag :)

Väl hemma i Banjoland blev det avslutningsvis en tur till skolan... för att rösta.

Inga kommentarer: