tisdag 24 juli 2012

Dagar i Mälaren

Semestern börjar närma sig sitt slut, men sommaren finns kvar :) Så snart vi har lediga dagar tillsammans njuter vi av Iris. Jag tror starkt på ett varmt augusti och ett vackert september.


Så här vacker var kvällen i Strängnäs för några dagar sedan. På torget spelade ett liveband och jag försökte bjuda upp maken på en dans i sittbrunnen, men icke då...



Passage under Strängnäsbron. Det är både mäktigt och vackert med höga broar. Framförallt är det praktiskt att inte behöva invänta öppning.



Från Strängnäs kryssade vi till härliga Härjarö. Ett av familjens favoritställen.



Dagen efter begav vi oss till Krägga för musikfestival. Vi hoppades på mycket folk och många båtar...och tack vare vädret så blev det great success :) Artisterna uppträdde framför den vackra solnedgången.

Från Krägga vidare till alltid lika mysiga Mariefred. Mams och paps tittade förbi på lunch och fika - det blev stort kramkalas, då vi inte setts på bra många veckor.



Numera tackar jag inte nej till en latte. Efter lång och ihärdig träning har jag äntligen lärt mig att gilla kaffe - i alla fall i form av en latte :) Cafet Två goda ting i Mariefred har en riktigt mumsig en.

Idag slörar vi oss till semesterns sista natthamn; Slandö Kalv. Det var där vi tillbringade även semesterns första natt, så på så sätt knyter vi samman årets semestersäck.

I morgon är det dags att ankra i hemmahamn. I år firas Viktors födelsedag (torsdag) på hemmaplan, så present ska hinna införskaffas. Å på lördag njuter vi av fina vänners bröllop <3

Inga kommentarer: